fbpx
Wsparcie procesu sprzedażowego Teatru Wielkiego w Łodzi

Klient

Teatr Wielki w Łodzi

Kanał

Facebook oraz Instagram

Cele

Wsparcie procesu sprzedażowego biletów na spektakle teatralne oraz operę w ramach obowiązującego repertuaru.

Wyzwania

Teatr Wielki w Łodzi to bardzo znany teatr w Polsce, specjalizujący się w operach, baletach, operetkach i musicalach, co czyni go atrakcyjnym dla wymagającej publiczności. Choć miłośnicy operetki i musicali są mniejszością w porównaniu z widzami innych teatrów, dotarcie do nich stanowiło jedno z naszych wyzwań.

Drugim wyzwaniem był brak możliwości zakupu biletów na stronie internetowej Teatru. Proces ten odbywa się wyłącznie na zewnętrznym portalu, co uniemożliwia optymalizację kampanii pod kątem zakupu biletów ponieważ nasz Klient nie posiada dostępu do danych piksela Facebook zainstalowanego na stronie internetowej, na której realizowany jest proces sprzedaży biletów. Brak możliwości uzyskania danych dotyczących procesu zakupowego biletów uniemożliwia optymalizację kampanii pod kątem bezpośredniego celu zakupu.

Jak to zrobiliśmy?

Nasz projekt rozpoczęliśmy od opracowania strategii planowanej kampanii reklamowej. Kluczowym aspektem było dotarcie z komunikacją do odpowiedniej grupy odbiorców. Pixel Facebooka, zainstalowany na stronie Teatru Wielkiego, był kluczowy w tym procesie. Dzięki zebranym danym system Meta Ads (Facebook Ads) mógł automatycznie optymalizować grupę odbiorców za pomocą algorytmu Facebooka. Na ich podstawie mogliśmy również stworzyć grupę podobnych odbiorców oraz grupę odbiorców do kampanii remarketingu. Kolejnym istotnym elementem naszych działań było stworzenie odpowiedniej struktury kampanii reklamowych, zaczynając od pozyskiwania cennego ruchu na stronę, po kampanie z celem konwersji, a kończąc na kampaniach remarketingu.

Z uwagi na fakt, ze proces zakupów biletów realizowany jest na zewnętrznej platformie zdecydowaliśmy się skierować nacisk kampanii na maksymalizację ilości konwersji rozpoczęcia procesu zakupowego. W tym celu, za pomocą odpowiedniego narzędzie Facebook, odpowiednio skonfigurowaliśmy zdarzenia konwersji.

Efekty

10680 procesów zakupowych w ciągu 11 miesięcy