Z Messengera korzystamy dzisiaj prawie wszyscy, dane pokazują, że aktywnych użytkowników w Polsce jest 4,3 mln, więc reklama na tym komunikatorze z pewnością ma sens. Zwłaszcza, jeśli nasz produkt (czy usługa) ma charakter raczej osobisty i jest przydatny większości z nas. Wówczas otwierając Messengera, by skomunikować się z najbliższymi, jakby mimochodem jesteśmy „częstowani” reklamą, która właśnie dlatego jest skuteczna, bo podana w takich, a nie innych okolicznościach. Łatwiej do nas trafia i bardziej jesteśmy podatni, by dany produkt (czy usługę) kupić.

Na Messengerze pozyskujesz klientów, ponieważ mogą podjąć działanie, przeglądać produkty, czy usługi i dokonać zakupu bezpośrednio w miejscu, w którym prowadzą konwersację. Dzięki Messengerowi zwiększasz rozpoznawalność swojej marki i budujesz relacje z klientami, które poszerzają zasięg oddziaływania, do coraz większej liczby użytkowników poprzez chociażby udostępnianie. Messenger jest blisko Ciebie i Twojego odbiorcy, tu strona się nie wczytuje zbyt długo i nie zawiesza – tu może szybko zadać pytanie i dostać na nie odpowiedź, a taka szybka reakcja rodzi więź między Tobą a klientami i zwiększa sprzedaż.

Ponieważ Messenger radzi sobie świetnie jako aplikacja samodzielna od Facebooka, możliwe jest ustawienie na nim reklamy niezależnie od kampanii zaplanowanych dla Ciebie na FB. I tak zyskujesz dodatkową możliwość promocji, umieszczonej w bezpośredniej konwersacji. Jeśli widzisz baner skrolując rozmowę, to jest to właśnie ustawiona celowo na Messengerze reklama. Można też zastosować tzw. wiadomość sponsorowaną, która również dobrze pełni funkcje promocyjne. Trzeba jednak mieć świadomość, że grupą docelową takiej reklamy jest tylko grono osób, które już wysyłały wiadomości do nadawcy, oraz że nie wszyscy muszą otrzymać identyczną wiadomość sponsorowaną, bo grupę odbiorców można dookreślić, wybierając jako cel jedynie tych, którzy spełniają określone kryteria. Odpowiednia konfiguracja reklamy pozwala na przekierowanie odbiorcy po odczytaniu wiadomości za pomocą przycisku na stronę www, lub też uruchamia facebookowego bota i związaną z nim ścieżkę konwersacji. Trzecim sposobem reklamowania się w Messengerze jest rozmowa polegająca po prostu na rozpoczęciu konwersacji po kliknięciu w reklamę. Ten rodzaj promowania możesz skierować do wszystkich użytkowników, oczywiście wcześniej odpowiednio sprecyzowanych, nie tylko do tych, z którymi wcześniej pisałeś. Messenger pozwoli Ci zatem pozyskać ruch na stronę www i stać się formą zachęty do rozpoczęcia konwersacji z Twoim fanpejdżem.